8 typów klientów smart home - Domatiq | Smart home, inteligentny dom
PL
8 typów klientów smart home
Informacja
22 sierpnia 2019,

8 typów klientów smart home

Kto decyduje się na skorzystanie z funkcji inteligentnego domu? Jakie powody nim kierują? W jaki sposób ta technologia czyni jego życie lepszym? Shank i Hintermann postanowili bliżej przyjrzeć się branży smart home. Na tej podstawie wyróżnili 8 podstawowych typów klientów. Sprawdź, czym się charakteryzują i co jest dla nich ważne.


  1. Kreatywny domator. Mówi: „Zaprojektowałem w domu wszystko tak, jak chcę. Pomalowałem sufit na czarno i umieściłem na suficie ćwieki, by były niczym gwiazdy. A żarówka ma imitować księżyc”. Jak widać, dla tego typu kupującego istotne są wrażenia zmysłowe. Stosuje technologię, by stworzyć w domu swoją osobistą oazę.

  2. Aktywny miastowy. Mówi: „Mieszkając w mieście, gdzie wszystko jest gorączkowe, cenię sobie miejsce, do którego mogę wrócić i poczuć się bezpiecznym i zrelaksowanym”. Temu typowi technologia pomaga zarządzać własnym życiem miejskim w domu.

  3. Osobisty organizator. Mówi: „Zawsze staram się, by dom pozostał czysty i zorganizowany. Planuję przejażdżki rowerem stacjonarnym tak, by nie przeszkadzały sąsiadom. Poza tym mam dwie maszyny dźwiękowe, które służą do spania i do blokowania hałasu z zewnątrz”. Technologia wspiera go głównie w zwiększeniu wydajności i produktywności.

  4. Niechętny technologicznie. Mówi: „Mój dom to moja prywatna przestrzeń. Chcę się w nim odciąć od świata zewnętrznego i skupić na swoim hobby”. Ten rodzaj kupującego korzysta z technologii dla wygody, ale jest bardzo niezdecydowany. Potrzebuje czasu, zanim przekona się do inwestycji.

  5. Dronowy rodzic. Mówi: „W pełni widzę to, co dzieje się w domu. Czuję więc, że mam kontrolę. Używałem kamery panoramicznej jako elektronicznej niani. Teraz mogę obserwować moją rodzinę, by sprawdzić, czy wszyscy są w domu”. Temu klientowi technologia służy więc głównie w celu zapewnienia bezpieczeństwa najbliższym. Przydaje się też przy zarządzaniu harmonogramem domowym i usprawnianiu codziennych zadań.

  6. Zabawowy rodzic. Mówi: „W moim domu czuję się szczęśliwy, kreatywny i kochany. Najbardziej uwielbiam niedzielę, dzień pełen radości”. Ten typ kupującego używa technologii przede wszystkim po to, by poprzez zabawę zintegrować rodzinę.

  7. Miłośnik luksusu. Mówi: „Dom to moja prywatna siedziba. Identyfikuje moją lokalizację oraz miejsce rozwoju osobistego”. Technologia ułatwia temu rodzajowi klienta wyeksponować jego poczucie statusu, a także zaawansowanie technologiczne.

  8. Rodzinne złącze. Mówi: „Na ścianie mam galerię pełną rodzinnych zdjęć. Rodzina to cały mój świat. Żeby stale być w kontakcie z bliskimi, codziennie publikuję posty na Facebooku”. W przypadku tego typu kupującego zadaniem technologii jest pomoc w utrzymaniu kontaktów społecznych.

A Ty do którego typu się zaliczasz? Co jest dla Ciebie istotne, jeśli chodzi o korzystanie z technologii smart home? Które funkcje inteligentnego domu Domatiq uważasz za najważniejsze?


Raport Shanka i Hintermanna został dokładniej opisany w Harvard Business Review, w artykule Designing Smart-Home Products That People Will Actually Use.


Informacja
27 września 2019

Przyszłość inteligentnych domów

Zastanawialiście się jak będą wyglądać inteligente domy za 10 lat? Magazyn Time, bazując na dostępnych raportach i analizach rynku smart home, pokusił się o własną projekcję przyszłości automatyki domowej. Sprawdźcie z nami, w jakich obszarach przewidują największe zmiany.

Informacja
13 września 2019

3 powody, dla których warto zainwestować w smart home

Technologia smart home staje się coraz bardziej popularna w Polsce. Osoby, które się na nią decydują, cenią sobie szereg ułatwień wynikających z posiadania inteligentnego domu. Jednak część potencjalnych klientów nie ma pewności, czy zainwestowanie w smart home przyniesie wystarczająco dużo korzyści. Należysz do grona wahających się? Zobacz, dlaczego warto odrzucić wątpliwości w kąt.