Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie systemu SMART HOME Domatiq - Domatiq | Smart home, inteligentny dom
PL
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie systemu SMART HOME Domatiq
Informacja
30 sierpnia 2019,

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania odnośnie systemu SMART HOME Domatiq

Zastanawiasz się nad inwestycją w system inteligentnego domu? W związku z tym chcesz wiedzieć więcej na temat działania SMART HOME, zasad instalacji poszczególnych elementów, przebiegu gwarancji czy dodatkowych kosztów? Zebraliśmy pytania najczęściej zadawane przez naszych klientów i udzieliliśmy na nie odpowiedzi. Zobacz, jak dokładnie funkcjonuje system Domatiq i jakie korzyści możesz dzięki niemu uzyskać.


1. Co to jest smart home?


SMART HOME to nowoczesny system tworzący sieć zarządzającą domem. Składa się z zespołu urządzeń odpowiedzialnych za różne funkcje automatyki domowej. By mieć do nich dostęp, wystarczy smartfon, tablet lub komputer. Dzięki takiej technologii możesz sterować m.in.: oświetleniem, temperaturą, wentylacją, roletami, drzwiami, bramami, monitoringiem czy sprzętami elektronicznymi. System daje też inne przydatne możliwości. Stała kontrola urządzeń domowych zmniejsza zużycie prądu i ciepła. Oznacza to spore oszczędności w rodzinnym budżecie.


2. Kiedy trzeba planować smart home?


O instalacji SMART HOME pomyśl już na etapie budowy domu. Elementy systemu Domatiq stanowią integralną część instalacji elektrycznej, więc montujemy je przed położeniem tynków. Dzięki temu ograniczamy ilość widocznych włączników oraz przewodów elektrycznych. Co więcej, system zintegrowany z instalacją elektryczną oznacza mniejszą awaryjność. Jeśli masz gotowy projekt wnętrz, będzie bardzo pomocny. Znając miejsca wyprowadzenia prądu oraz źródeł światła, łatwiej przygotujemy efektywne funkcjonowanie systemu inteligentnego domu.


3. Jak wygląda proces instalacji systemu?


Proces instalacyjny systemu SMART HOME Domatiq składa się z 4 etapów:

1) przygotowanie projektu okablowania przez nasz dział techniczny razem z inwestorem;

2) rozprowadzanie wymaganych przewodów przez elektryka;

3) podłączenie modułów inteligentnego domu przez monterów;

4) konfiguracja i sprawdzenie poprawności działania całego systemu.


4. Dlaczego instalacja kablowa jest lepsza od bezprzewodowej?


System SMART HOME bazujący na instalacji kablowej ma sporo plusów. Po pierwsze, staje się bardziej stabilny. To oznacza brak zakłóceń podczas przesyłania danych. Po drugie, znika konieczność wymiany baterii. To przekłada się na sporą wygodę użytkowania. Po trzecie, większość urządzeń tworzących system ukrywamy w puszkach instalacyjnych lub ścianach. To sprawia, że pomieszczenia wyglądają bardziej estetycznie, a sprzęt jest mniej narażony na uszkodzenia mechaniczne.


5. Czy system Domatiq łączy się z innymi systemami?


Tak. System SMART HOME Domatiq współpracuje z wybranymi przez klienta systemami alarmowymi oraz monitorującymi. Dzięki temu nie musisz się martwić o bezpieczeństwo swojego domu.


6. Czy można gdzieś zobaczyć system Domatiq?


Po pierwsze, nasz kompletny system inteligentnego domu zainstalowaliśmy w siedzibie firmy SIM, czyli na ul. Stefczyka 34 w Lublinie. Możesz przybyć, obejrzeć i przetestować. Po drugie, w trakcie targów i innych wydarzeń branżowych przedstawiamy „smart-makietę” prezentującą zasady działania systemu. Po trzecie, dysponujemy walizką pokazową, za pomocą której zobaczysz, jak funkcjonuje uproszczony system. Nasz przedstawiciel handlowy zabierze ją w dowolne miejsce. Wystarczy, że umówisz się na spotkanie.


7. Skąd bierzecie moduły systemu smart home?


Moduły te są produkowane w Lublinie, w zakładzie produkcyjnym przy siedzibie firmy SIM (ul. Stefczyka 34). Projekty stanowią autorską koncepcję naszych inżynierów. Pracowali nad nimi przez kilka lat, by działały na najwyższym poziomie.


8. Czy urządzenia są awaryjne?


Nie. Nasz system SMART HOME stworzył zespół doświadczonych inżynierów z Lublina. Dołożyliśmy wszelkich starań, by klienci korzystali z urządzeń komfortowo i bez frustracji. Zaczynaliśmy produkcję automatyki dla dużych hal przemysłowych, gdzie procesy obsługi są o wiele bardziej skomplikowane i wymagające.


9. Jak wygląda sytuacja z serwisem?


Jeśli pojawią się jakiekolwiek usterki, w ramach gwarancji zapewniamy sprawną pomoc. Szybko docieramy na miejsce, diagnozujemy problem i pozbywamy się go. Nasza siedziba znajduje się w Lublinie, więc przybycie do klienta nie nastręcza trudności.


10. Jak wygląda sytuacja z gwarancją?


Moduły systemu SMART HOME Domatiq są objęte aż 2-letnią gwarancją. Dotyczy ona usterek wynikających z wadliwości sprzętu. Wystarczy zgłosić do nas problem, a my pojawiamy się na miejscu i się nim zajmujemy.


11. Czy proces konfiguracji systemu Domatiq jest skomplikowany?


Nie. Pierwszej konfiguracji dokonują nasi specjaliści zaraz po instalacji systemu. Jeśli potem zechcesz wprowadzić jakieś zmiany, masz do dyspozycji opracowany przez nas program, intuicyjny i bardzo prosty w obsłudze.


12.  Czy aplikacja i konfigurator systemu Domatiq są płatne?


Jeśli zdecydujesz się na system SMART HOME Domatiq, oprogramowanie do zarządzania tym systemem otrzymasz bezpłatnie.


13. Czy istnieje możliwość rozbudowania systemu Domatiq w przyszłości?


Tak. Wystarczy jedynie wybrać i dokupić potrzebne moduły, a my dołączamy je do istniejącej infrastruktury systemu.


14. Co, jeżeli zepsuje się jeden z modułów?


Gdy ma się do czynienia z systemem centralnym, jakakolwiek usterka zaburza działanie całego inteligentnego domu. Na szczęście Domatiq to system rozproszony. Czyli gdyby coś się zepsuło, reszta funkcjonuje niezależnie. Tak skonstruowaliśmy poszczególne moduły, że np. używanie włączników ściennych nie wymaga udziału jednostki głównej. Dlatego nawet podczas awarii światło będzie działać – po prostu zapalisz je włącznikiem.


15. Co się dzieje, gdy zabraknie prądu?


W każdym domu w przypadku braku prądu nie działa światło, elektronika czy sprzęty. W związku z tym SMART HOME także nie będzie funkcjonować, gdyż sterowanie poszczególnymi funkcjami wymaga elektryczności.


16. Co ze sterowaniem systemem, gdy rozładuje się telefon?


System nie opiera się tylko i wyłącznie na sterowaniu smartfonem. Możesz zarządzać całą automatyką domową za pomocą komputera lub tabletu. Wystarczy zainstalować intuicyjny program – konfigurator. Sterowanie umożliwiają także tradycyjne włączniki albo panele OLED zasilane prądem sieciowym.


17. Co mogę robić za pomocą systemu Domatiq?


Za pomocą systemu SMART HOME Domatiq możesz:

- sterować oświetleniem w dowolnym pomieszczeniu z dowolnego miejsca;

- kontrolować temperaturę, czyli panować nad ogrzewaniem w zależności od pory roku i dnia;

- dopasować działania klimatyzacji do swoich potrzeb;

- kierować wentylacją i rekuperacją, by zmniejszyć koszty ogrzewania;

- manewrować zasłonami, roletami, żaluzjami i markizami zależnie od warunków pogodowych i własnych preferencji;

- otwierać bramy, furtki i drzwi wejściowe, np. bez konieczności wyjścia z samochodu;

- mieć kontrolę nad zasilaniem sprzętów elektrycznych, dzięki czemu niepotrzebnie pracujące urządzenia są wyłączane;

- podnosić poziom bezpieczeństwa poprzez monitoring i system alarmowy;

- posiadać czujnik zalania, a więc minimalizować poziom zużycia wody i chronić dom przed zalaniem;

- sterować urządzeniami w ogrodzie, m.in. zraszaczami;

- symulować obecność domowników w trakcie dłuższych wyjazdów;

- zarządzać całym domem za pomocą jedynie jednego urządzenia;

- zyskać bieżący dostęp do danych ze wszystkich zamontowanych czujników.


18. Czy mogę sterować systemem poza domem, a jeśli tak, to w jaki sposób?


Tak, możesz. Nieważne, gdzie się znajdujesz – stale masz kontrolę nad tym, co się dzieje pośród Twoich czterech ścian. Wystarczy, że użyjesz aplikacji w smartfonie lub programu komputerowego za pośrednictwem GSM.


19. Czy są jakieś dodatkowe koszty utrzymania systemu Domatiq?


Tak, mogą się pojawić. Jeśli zdecydujesz się na GSM, będzie potrzebna karta SIM z dostępem do internetu. Dochodzi więc konieczność opłacania abonamentu utrzymania tej karty.


20. O ile zwiększa się koszt instalacji elektrycznej przy systemie Domatiq?


Cena zależy od trzech czynników: wybranych przez Ciebie funkcji, a więc ilości modułów, jakie zamontujemy; metrażu domu, czyli długości okablowania potrzebnego do podłączenia modułów; kosztu pracy elektryka. Pamiętaj, że u nas wydasz dużo mniej niż u innych czołowych producentów. Znacznie ograniczyliśmy koszty instalacji, stosując autorski projekt 8 kanałowych modułów.


21. Ile i jakiego kabla trzeba dodatkowo dołożyć do instalacji elektrycznej?


Długość takiego kabla zależy zarówno od metrażu domu, jak i od ilości użytych modułów. Używamy skrętki 4-żyłowej po 0,8 mm każda. Są to dwie żyły zasilające i dwie komunikacyjne (kabel EIB BUS 2x2x0,8). 


22. Jak duża rozdzielnica jest potrzebna do automatyki?


Wszystko zależy od tego, jakie funkcje inteligentnego domu wybierzesz. Im bardziej są rozbudowane, tym więcej modułów musi się zmieścić w rozdzielnicy. Przy podstawowych funkcjach w zupełności wystarcza rozdzielnica na około 150 pól.



Czy udało nam się rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości i dostarczyć Ci potrzebnych informacji? A może masz jakieś inne pytania odnośnie funkcjonowania systemu inteligentnego domu Domatiq? Jeśli tak, zgłoś się do nas, a chętnie na nie odpowiemy.


Informacja
28 października 2019

Domatiq na Giełdzie Mieszkań - relacja

W dniach 26 i 27 października razem z naszym partnerem – firmą Immobilia Polska, wzięliśmy udział w Giełdzie Mieszkań – wydarzeniu organizowanym przez Galerię GALA Dom i Wnętrze w Lublinie. Wystawialiśmy się obok największych deweloperów w regionie, aby zapoznać poszukujących nieruchomości klientów z technologią smart home - będącą jednym z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych w budownictwie mieszkaniowym.

Informacja
24 października 2019

Domatiq na Giełdzie Mieszkań

Już w najbliższy weekend podczas Giełdy Mieszkań będzie można przyjrzeć się wszystkim inwestycjom deweloperskim na mapie Lublina oraz nowoczesnym rozwiązaniom w budownictwie m.in. technologii smart home.